flag Судова влада України

Правила користування бібліотекою Торезького міського суду

  ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ  керівника

Торезького міського суду

Донецької області  № 8-д від 05.04.2011


 

 

 

 

ПРАВИЛА 
користування бібліотекою 
Торезького міського суду

 

1. Загальні положення

 

1.1. Правила користування бібліотекою суду, розроблені у відповідності до Закону України «Про бібліотеки і бібліотечну справу», Типових правил користування бібліотеками в Україні, затверджених наказом Міністерства культури і мистецтв України від 05.05.1999 року № 275, Положення про бібліотеку суду, затвердженого наказом ДСА України від 18.03.2011 року № 65, поширюються на бібліотеку   Торезького міського суду та підпорядкування і організацію бібліотечної справи в цьому суді.

 

2. Права користувачів

 

2.1. Судді та працівники апарату Торезького міського суду, судді апеляційного суду Донецької області, а також працівники територіального управління державної судової  адміністрації в Донецькій області мають право на бібліотечне обслуговування в бібліотеці Торезького міського суду, яке може бути у формі: абонемента, системи читальних залів, дистанційного обслуговування засобами телекомунікації, бібліотечних пунктів тощо.

 

2.2. Користувачі бібліотеки мають право:

 

- безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів через довідково-пошуковий апарат (крім комерційних баз даних)(в разі наявності);

 

- безоплатно отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації;

- безоплатно отримувати в тимчасове користування документи із фондів бібліотеки; одержувати документи або їх копії; користуватися іншими видами послуг;

- брати участь у роботі бібліотечних рад.

 

2.3.     Користувачі мають право одержати для опрацювання поза бібліотекою одноразово не більше 5 документів терміном до 30 днів. Термін користуванні новими надходженнями, документами підвищеного читацького попиту, періодикою може бути зменшено до 15 днів. Кількість бібліотечних документів, що видаються в читальному залі, не обмежується.

 

2.4.     Користувачі мають право виносити документи за межі бібліотеки, якщо такі документи занесено до формуляру або іншого облікового документу.

Термін користування документами на прохання користувача може бути продовжений, якщо на них відсутній попит інших користувачів.

 

2.5.Рідкісні та цінні документи, довідкові видання видаються для користуванні тільки у читальному залі.

 


3.Обовязки користувачів


 

3.1.Користувачі ознайомлюються з правилами користування бібліотекою, підписують зобов'язання їх виконувати та дають відомості для заповнення реєстраційної картки або читацького формуляра.

 

3.2.Користуючись документами з бібліотечного фонду, читач повинен дбайливе ставитися до них; при одержанні документів має перевірити їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі виявлення дефектів попередити про це  бібліотекаря, який зобов'язаний зробити на документах відповідну позначку. В іншому разі відповідальність за виявлені у книгах  дефекти несе користувач.

3.3. Кожний   виданий   документ   фіксується   в   читацькому   формулярі підтверджується підписом користувача.

3.4.   Користувач, який втратив або пошкодив документ з фонду бібліотеки, повинен замінити його аналогічним чи документом, визнаним рівноцінним, або відшкодувати його ринкову вартість. Розмір відшкодування визначається бібліотекою.

3.5.   Користувач, який порушує правила користування бібліотекою, позбавляється права відвідувати її на термін, що визначається бібліотекою.

3.6. Користувачі в бібліотеці мають дотримувати тиші. Особи в нетверезому стані й неохайному вигляді до бібліотеки не допускаються. Палити дозволяється тільки в спеціально відведеному місці.

3.7. Документи, одержані з фондів бібліотеки, користувач повинен повертати в установлені терміни.


3.8. Користувачі несуть відповідальність за несанкціоноване використання створених бібліотекою баз даних, інших об'єктів інтелектуальної власності згідно із законодавством.

 

4. Обов'язки бібліотек з обслуговування користувачів

Бібліотеки зобов'язані:

- інформувати користувачів про всі види послуг, що їх надає бібліотека;

- створювати умови для використання бібліотечного фонду, роботи в бібліотеці, надавати допомогу в доборі потрібних документів;

- дбати про культуру обслуговування користувачів;

- формувати в користувачів потребу в інформації, користуванні бібліотекою;

систематично здійснювати контроль за своєчасним поверненням до бібліотека виданих користувачам документів;

звітувати перед користувачами бібліотеки.